Abstract #230 Unreliable Hemoglobin A1c (Hba1c) in a Patient with New Onset Diabetes After Transplant (NODAT)

2018 ◽  
Vol 24 ◽  
pp. 43-44
Author(s):  
Leopoldo Cobos
2005 ◽  
Vol 90 (8) ◽  
pp. 4920-4923 ◽  
Author(s):  
Ambika Ashraf ◽  
Gail Mick ◽  
Sreelatha Meleth ◽  
Hussein Abdullatif ◽  
Xudong Wang ◽  
...  

Context: Considerable experimental evidence inculpates vascular endothelial growth factor (VEGF) as one of the candidate factors providing a mechanistic link between hyperglycemia and diabetic complications. Aim: The aim of the study was to assess the effect of insulin treatment and glycemic control on plasma VEGF levels in children with new-onset diabetes. Methods: This prospective study assessed the changes in plasma VEGF levels after treatment of diabetes with insulin. We also aimed to ascertain whether there was any correlation between plasma VEGF levels and simultaneous random plasma glucose. The study comprised 19 children with new-onset diabetes mellitus between the ages of 3 and 18 yr. The control group comprised 55 healthy nondiabetic children with idiopathic short stature. Results: Plasma VEGF concentrations were significantly elevated in children at diagnosis of diabetes, compared with healthy controls (P < 0.0002). Plasma VEGF levels (P < 0.01) and hemoglobin A1C (P < 0.0001) declined in diabetic children after insulin treatment. There was a highly significant correlation between reduction in plasma VEGF levels and hemoglobin A1C levels (r = 0.65, P = 0.0037). We did not find any correlation between the simultaneous plasma glucose values and basal VEGF. Conclusions: Presence of hyperglycemia and/ or insulin deficiency in children with new-onset of diabetes is associated with plasma VEGF elevation, even at the outset of disease, and this can be mitigated by insulin therapy.


2020 ◽  
Vol 24 (03) ◽  
pp. 103-103
Author(s):  
Volker Aßfalg

Der Goldstandard der Immunsuppression nach Nierentransplantation gemäß aktuellen KDIGO-Empfehlungen 1 besteht nach wie vor aus einem Calcineurininhibitor (CNI), Mycophenolsäure und Steroiden – der sog. Tripel-Therapie. Der große Durchbruch in der Langzeitüberlebensrate von Nierentransplantaten gelang erst in den 1990er-Jahren mit dem Einsatz von Ciclosporin A. Mit Einführung des ähnlich wirkenden, aber potenteren Tacrolimus 2 wurde dieser CNI in die Empfehlungen der KDIGO als Erstlinienpräparat in der de novo Immunsuppression aufgenommen 1. Vonseiten des Nebenwirkungsprofils zeigen die CNI jedoch unerwünschte Nebenwirkungen wie z. B. Nephrotoxizität, die im Rahmen der sog. CNI-Toxizität die Transplantatlangzeitfunktion einschränken und limitieren kann. Darüber hinaus findet sich ein erhöhtes Risiko für Hypertonie, Fettstoffwechselstörungen und insbesondere für Tacrolimus die Auslösung eines Post-Transplantations-Diabetes (NODAT: New Onset Diabetes After Transplantation) oder Aggravierung eines bestehenden Diabetes mellitus.


Diabetes ◽  
2020 ◽  
Vol 69 (Supplement 1) ◽  
pp. 1689-P
Author(s):  
MARÍA LETICIA MÉNDEZ FERREIRA ◽  
ELVIO D. BUENO ◽  
ALDO BENITEZ ◽  
CONCEPCION M. PALACIOS ◽  
JORGE T. JIMENEZ ◽  
...  

2014 ◽  
Vol 20 (22) ◽  
pp. 3657-3664 ◽  
Author(s):  
Marcin Barylski ◽  
Dragana Nikolic ◽  
Maciej Banach ◽  
Peter Toth ◽  
Giuseppe Montalto ◽  
...  
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