Endoscopic Versus Open Repair for Craniosynostosis in Infants Using Propensity Score Matching to Compare Outcomes

2018 ◽  
Vol 126 (3) ◽  
pp. 968-975 ◽  
Author(s):  
Douglas R. Thompson ◽  
David Zurakowski ◽  
Charles M. Haberkern ◽  
Paul A. Stricker ◽  
Petra M. Meier ◽  
...  
2019 ◽  
Vol 58 (6) ◽  
pp. e718
Author(s):  
Alia Bizos ◽  
Xavier Chaufour ◽  
Jean Segal ◽  
Jean Senemaud ◽  
Pascal Desgranges ◽  
...  

2020 ◽  
Author(s):  
Shin-Ah Son ◽  
Hanna Jung ◽  
Joon Yong Cho

Abstract Background The long-term complication rates of open repair and thoracic endovascular aortic repair (TEVAR) have not yet been determined. Therefore, this study aimed to compare long-term outcomes and aortic reintervention rates between open repair and TEVAR in patients with descending thoracic aortic diseases. Methods Between January 2002 and December 2017, 230 patients with descending thoracic aortic disease underwent surgery. Among them, 45 patients underwent open repair and 91 underwent TEVAR treatment at Kyungpook National University Hospital. The primary end points were in-hospital mortality, and short-term complications. The secondary end points were long-term mortality and reintervention rates. Based on the propensity score matching, 35 patients who underwent open repair were matched to 35 patients who underwent TEVAR (ratio = 1:1). Results The mean follow-up period was 70.2 ± 51.9 months. Shorter intensive care unit and hospital stay were seen in the TEVAR group than in the open repair group (p < 0.001 and p < 0.001, respectively). However, in-hospital mortality, and spinal cord ischemia were not significantly different among the two groups (p = 0.068 and p = 0.211 before matching, p = 0.303 and p = 0.314 after matching, respectively). The cumulative all-cause death and aorta-related death showed no significant difference (p = 0.709 and p = 0.734 before matching, p = 0.888 and p = 0.731 after matching, respectively). However, aortic reintervention rates were higher in the TEVAR group than in the open repair group before and after propensity score matching (p = 0.006 and p = 0.013, respectively). Conclusion The TEVAR group was superior in short-term recovery results but had higher reintervention rates compared to the open repair group. However, there was no significant differences between the groups in long-term survival.


PLoS ONE ◽  
2021 ◽  
Vol 16 (1) ◽  
pp. e0246189
Author(s):  
Kanghee Lee ◽  
Jin Ho Lee ◽  
Soomin Nam ◽  
Jae Uk Chong ◽  
Hyung Soon Lee

Purpose The aim of the current study was to compare the outcomes between open and single-incision laparoscopic totally extraperitoneal (SILTEP) inguinal hernia repair. Methods To compare the outcomes between the open and SILTEP groups, we performed propensity score matching to adjust for significant differences in patient characteristics. The outcomes were compared between the matched groups. Results Record review identified 477 patients who had undergone inguinal hernia repair from November 2016 to November 2018. Seventy-one patients were excluded from the propensity score matching because of age <18, femoral hernia, conventional 3-port laparoscopic repair, incarcerated hernia, and combined operation. SILTEP in 142 and open repair in 264 patients were identified. After propensity score matching, these individuals were grouped into 82 pairs. Spinal anesthesia was administered more often in the open group than in the SILTEP group. Operation time was significantly longer in the SILTEP group than in the open group (49.6 ± 17.4 vs. 64.8 ± 28.4 min, p < 0.001). However, urinary retention rates of the open group were significantly higher than that of the SILTEP group (11.0% vs. 0%, p = 0.003). The SILTEP group showed significantly lower pain scores at postoperative 6, 12, and 24 hours, and significantly lower rates of intravenous analgesic requirements through postoperative day 1 (30.5% vs. 13.4%, p = 0.008) compared with the open group. Conclusion The outcomes of SILTEP repair were comparable to those of open repair. SILTEP repair may have advantages over open repair for reducing immediate postoperative pain (≤24 hours).


2010 ◽  
Vol 24 (1) ◽  
pp. 5-22 ◽  
Author(s):  
Jürgen Baumert ◽  
Michael Becker ◽  
Marko Neumann ◽  
Roumiana Nikolova

Der vorliegende Beitrag geht der Frage nach, ob Schülerinnen und Schüler, die nach der vierten Klasse in Berlin in ein grundständiges Gymnasium wechseln, in Abhängigkeit vom Profil des besuchten Gymnasiums im Vergleich zu Grundschülern mit vergleichbaren Lernvoraussetzungen unterschiedliche Lernzuwächse im Leseverständnis, in Mathematik und Englisch erreichen. Auf der Datengrundlage der ELEMENT-Studie wurde die Leistungsentwicklung von Schülerinnen und Schülern an grundständigen Gymnasien (N = 1758) und Grundschulen (N = 3169) während der 5. und 6. Jahrgangsstufe mithilfe von Propensity Score Matching-Analysen (PSM) modelliert. Nach Kontrolle von leistungsrelevanten Unterschieden zwischen den Schülergruppen am Ende der 4. Jahrgangsstufe zeigten sich für das Leseverständnis am Ende der 6. Klasse keine statistisch signifikanten Unterschiede. Für die Mathematikleistung ließen sich Unterschiede lediglich zugunsten eines grundständigen Gymnasiums, das zum Untersuchungszeitpunkt noch kein spezifisches Profil entwickelt hatte, nachweisen. In der Domäne Englisch, in der die curricularen Unterschiede zwischen den Schulzweigen stärker akzentuiert sind, wurden positive Ergebnisse im Vergleich zu den Grundschulen für die so genannten Schnellläuferzüge, die englisch-bilingualen Klassen und das grundständige Gymnasium ohne spezifisches Profil ermittelt. Die Lernstände am Ende der 6. Klasse in den altsprachlichen Gymnasien fielen dagegen im Vergleich zu den Grundschulen geringer aus. Die Befunde widersprechen der Annahme, dass mit dem frühen Übergang auf ein grundständiges Gymnasium automatisch eine besondere Förderung der Lesefähigkeit und des mathematischen Verständnisses besonders leistungsfähiger Schülerinnen und Schüler erreicht werde. Die Ergebnisse zu den Englischleistungen weisen hingegen darauf hin, dass Unterschiede in der Leistungsentwicklung auftreten können, sofern die Aufteilung auf Schulen mit unterschiedlichen Bildungsprogrammen mit curricularen Unterschieden im Unterricht einhergeht. Methodische und inhaltliche Implikationen der Befunde und Grenzen ihrer Generalisierbarkeit werden diskutiert.


2008 ◽  
Vol 24 (3) ◽  
pp. 165-173 ◽  
Author(s):  
Niko Kohls ◽  
Harald Walach

Validation studies of standard scales in the particular sample that one is studying are essential for accurate conclusions. We investigated the differences in answering patterns of the Brief-Symptom-Inventory (BSI), Transpersonal Trust Scale (TPV), Sense of Coherence Questionnaire (SOC), and a Social Support Scale (F-SoZu) for a matched sample of spiritually practicing (SP) and nonpracticing (NSP) individuals at two measurement points (t1, t2). Applying a sample matching procedure based on propensity scores, we selected two sociodemographically balanced subsamples of N = 120 out of a total sample of N = 431. Employing repeated measures ANOVAs, we found an intersample difference in means only for TPV and an intrasample difference for F-SoZu. Additionally, a group × time interaction effect was found for TPV. While Cronbach’s α was acceptable and comparable for both samples, a significantly lower test-rest-reliability for the BSI was found in the SP sample (rSP = .62; rNSP = .78). Thus, when researching the effects of spiritual practice, one should not only look at differences in means but also consider time stability. We recommend propensity score matching as an alternative for randomization in variables that defy experimental manipulation such as spirituality.


2012 ◽  
Author(s):  
Xin Liu ◽  
Xiaobin Zhou ◽  
Jianjun Zhu ◽  
Jing-Jen Wang

2019 ◽  
Vol 29 (05) ◽  
pp. 267-274 ◽  
Author(s):  
Franziska Maria Kessemeier ◽  
Markus Bassler ◽  
Franz Petermann ◽  
Axel Kobelt-Pönicke

Zusammenfassung Ziel der Studie Die therapeutische Allianz ist ein wichtiger Wirkfaktor in der psychotherapeutischen Behandlung. Der Zusammenhang von Rehabilitationszufriedenheit und therapeutischer Allianz ist gut belegt. Arbeiten zum Einfluss des Migrationshintergrundes stehen aus. Untersucht wird, ob der Migrationsstatus Einfluss auf die therapeutische Allianz und die Rehabilitationszufriedenheit von PatientInnen der psychosomatischen Rehabilitation hat. Methodik Zunächst werden PatientInnen mit und ohne Migrationshintergrund hinsichtlich soziodemografischer Variablen und der Symptomschwere verglichen. Die gefundenen Unterschiede werden in einem Propensity Score Matching berücksichtigt. Die Patientengruppen werden vor und nach dem Matching mittels Varianzanalyse auf Unterschiede hinsichtlich ihrer Reha-Zufriedenheit und therapeutischen Allianz analysiert. Ergebnisse PatientInnen mit Migrationshintergrund waren häufiger weiblich, hatten ein niedrigeres Bildungsniveau und berichteten eine stärkere Symptomschwere. PatientInnen mit Migrationshintergrund bewerteten sowohl die Rehabilitationszufriedenheit als auch die therapeutische Allianz negativer. Die gefundenen Effekte waren jedoch sehr klein und konnten nach dem Matching nicht repliziert werden. Schlussfolgerungen Die negativere Bewertung der Rehabilitationszufriedenheit und der therapeutischen Allianz durch PatientInnen mit Migrationshintergrund ist auf ihre problematischere soziodemografische und psychosomatische Ausgangslage zurückzuführen. Werden diese Merkmale konstant gehalten, werden keine Unterschiede zwischen den Patientengruppen gefunden. Der hohe Zusammenhang von therapeutischer Allianz und Rehabilitationszufriedenheit unterstreicht die Bedeutung der therapeutischen Allianz für eine gelingende psychosomatische Rehabilitation.


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