advanced practice nurses
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2021 ◽  
Vol 20 (1) ◽  
Author(s):  
Halsey Niles ◽  
Colleen Fogg ◽  
Ben Kelmendi ◽  
Mark Lazenby

Abstract Background Existential distress is a significant source of suffering for patients facing life-threatening illness. Psychedelic-Assisted Therapies (PAT) are novel treatments that have shown promise in treating existential distress, but openness to providing PAT may be limited by stigma surrounding psychedelics and the paucity of education regarding their medical use. How PAT might be integrated into existing treatments for existential distress within palliative care remains underexplored. Methods The present study aimed to elucidate the attitudes of palliative care clinicians regarding treatments for existential distress, including PAT. We recruited palliative care physicians, advanced practice nurses, and spiritual and psychological care providers from multiple US sites using purposive and snowball sampling methods. Attitudes toward PAT were unknown prior to study involvement. Semi-structured interviews targeted at current approaches to existential distress and attitudes toward PAT were analyzed for thematic content. Results Nineteen respondents (seven physicians, four advanced practice nurses, four chaplains, three social workers, and one psychologist) were interviewed. Identified themes were 1) Existential distress is a common experience that is frequently insufficiently treated within the current treatment framework; 2) Palliative care providers ultimately see existential distress as a psychosocial-spiritual problem that evades medicalized approaches; 3) Palliative care providers believe PAT hold promise for treating existential distress but that a stronger evidence base is needed; 4) Because PAT do not currently fit existing models of existential distress treatment, barriers remain. Conclusions PAT is seen as a potentially powerful tool to treat refractory existential distress. Larger clinical trials and educational outreach are needed to clarify treatment targets and address safety concerns. Further work to adapt PAT to palliative care settings should emphasize collaboration with spiritual care as well as mental health providers and seek to address unresolved concerns about equitable access.


Pflege ◽  
2021 ◽  
Author(s):  
Janne Werner ◽  
Nikoletta Dimitriadou-Xanthopoulou ◽  
Alexandra Knisch-Wesemann ◽  
Kerstin Meißner

Zusammenfassung. Hintergrund: Die Entwicklung von Advanced Practice Nurses (APN-Rollen) im akutstationären Setting in Deutschland ist stark von Kontextfaktoren abhängig. Diese Etablierung von APN-Rollen in der direkten Patientenversorgung stellt einen tiefgreifenden Organisationsentwicklungsprozess dar. Im Jahr 2010 begann im Florence-Nightingale-Krankenhaus in Düsseldorf die Implementierung von APN-Rollen. Ziel: Unsere Erfahrung in der Entwicklung von APN-Rollen und darüber hinaus die Identifikation von beeinflussenden Faktoren zu reflektieren. Die Erhebung fördernder und hemmender Faktoren soll zukünftige APN-Rollenentwicklungen und Interventionen unterstützen. Methoden: Mithilfe des Consolidated Framework for Implementation Research (CFIR) haben vier Pflegeexpertinnen APN einen teilstrukturierten Rückblick vorgenommen. Hierzu wurde der zyklische Prozess der kritischen Selbstreflexion nach Titchen (2009) verwendet. Ergebnisse: Die Einflussfaktoren wurden in Kategorien zusammengefasst. Differenziert dargestellt werden die Kategorien: Unterstützung durch die Managementebene, Erkennen von Veränderungsbedarf, Fachliche Expertise, Präsenz vor Ort, Selbstwirksamkeit und persönliche Eigenschaften sowie Rollenklarheit. Diskussion: Die Implementierung von APN-Rollen braucht Zeit und Ausdauer, sowohl von der Organisation als auch von den jeweiligen Pflegeexpert_innen APN. Die Erlangung von Rollenklarheit ist in diesem Prozess substanziell. Grenzen und Transfer: Dieser Reflexionsbericht stellt kontextbezogene Ergebnisse dar. Die identifizierten Einflussfaktoren können jedoch eine Hilfestellung für zukünftige Implementierungsprozesse und Entwicklungen von APN-Rollen darstellen.


Pflege ◽  
2021 ◽  
Author(s):  
Rachel Jenkins ◽  
Anke Jähnke ◽  
Iren Bischofberger

Zusammenfassung. Hintergrund: Immer mehr ältere Menschen leben mit Multimorbidität, reduzierter Autonomie und Lebensqualität, komplexen Therapieregimes und erhöhten Komplikations- und Hospitalisationsraten. Bei funktionalen Einschränkungen oder zur Unterstützung des Therapiemanagements ist die professionelle häusliche Pflege unerlässlich. In der stationären Versorgung verbessern Advanced Practice Nurses (APN) aufgrund ihrer erweiterten Kompetenzen die Versorgungsqualität. Für mehrfach erkrankte Klient_innen zuhause ist die Rolle der APN hingegen neu. Ziel: Ausgehend von international etablierten APN-Kernkompetenzen sollte die APN-Rolle in einem häuslichen Pflegedienst für Menschen mit Multimorbidität entwickelt werden. Methoden: Das Praxisprojekt orientierte sich am PDCA-Zyklus. Merkmale von zugewiesenen Klient_innen sowie Fallsituationen wurden analysiert und so der Mehrwert der APN für die Klient_innen, deren Angehörige, die Pflegeteams und die interprofessionelle Zusammenarbeit herausgearbeitet. Ergebnisse: Im Projektzeitraum wurden 40 Klient_innen durch die APN begleitet. Durch ihre Interventionen stabilisierten sich vielschichtige Lebens- und Krankheitssituationen, und sie vermittelten den Beteiligten Sicherheit im Gesundheitsmanagement. Diskussion: Leadership in der Praxisentwicklung und interprofessionelle Zusammenarbeit waren zentrale Erfolgsfaktoren. Die APN nahm eine wichtige Koordinationsrolle innerhalb der zahlreichen Akteure wahr. Grenzen und Transfer: Diese Rolle muss für die häusliche Pflege konsolidiert und ihre Wirksamkeit auf die Versorgungsqualität empirisch erforscht werden.


Author(s):  
Kathleen E. Montgomery ◽  
Jessica Ward ◽  
Jennifer L. Raybin ◽  
Chelsea Balian ◽  
Elizabeth A. Gilger ◽  
...  

Author(s):  
Sonia Sevilla Guerra ◽  
Adelaida Zabalegui ◽  
Montserrat Comellas Oliva ◽  
Mercè Estrem Cuesta ◽  
Montse Martín‐Baranera ◽  
...  

Author(s):  
Beáta Grešš Halász ◽  
Lucia Dimunová ◽  
Ivana Rónayová ◽  
Viliam Knap ◽  
Ľubomíra Lizáková

Background: Cardiovascular diseases (CVDs) are the number one cause of death globally. Most can be prevented by addressing behavioral risk factors, where advanced practice nurses- clinical specialists in cardiovascular nursing play a fundamental role. This modern and effective role is based on advanced activities, knowledge, skills, and experience in a specialized field, which can make a significant contribution to solving the problems of these civilization diseases. The aim of this work is to explore the self-perception of advanced-practice nurses (APNs) working in cardiology and vascular medicine departments within the context of advanced-practice nursing. Methods: This quantitative exploratory study included 103 APNs working in cardiology and vascular diseases departments of specialized hospitals in Slovakia. A validated instrument was used. Results: The overall perception was at the level of 68.01%. The highest-rated domain was the outcomes for patients/clients, and subdomains were meeting the needs, education of healthcare workers, and quality in relation to management. There was a significant difference found among hospitals with a better scoring of specialized institutions. Conclusion: There have been promising advances due to the current legislation in Slovakia defining APNs and specialists’ competencies. However, the practice in nursing for CVD patients remains fragmented, uncategorized and less valued by stakeholders and the public. According to the results, nurses have the potential and preparedness for this role in the context of their knowledge and skills in general. The Authors conclude that there is a need of such specialization of APNs in Slovakia.


2021 ◽  
pp. 23-30
Author(s):  
Britni Lookabaugh ◽  
Charles von Gunten

Hospice and palliative care teams are inherently interdisciplinary to be able to assess and address all the domains of palliative care for patients with chronic, complex, and life-limiting illness. These domains include the physical, psychosocial, spiritual, and practical needs of patients and families, among others. The disciplines include, but are not limited to, physician, advanced practice provider, pharmacist, nurse, social worker, and chaplain, among others. Advanced practice providers are defined in the National Consensus Project Guidelines for Quality Palliative Care as physician assistants and advanced practice nurses utilized to expand the capacity of palliative care interdisciplinary teams to deliver complex care and provide direct care. The term advanced practice provider means either physician assistants or advanced practice nurses. The development of an interdisciplinary team in the midst of team and consult growth is essential to be able to provide high-quality palliative care. Team resilience should be supported and maintained as it is necessary to meet the high demand for specialty palliative care services throughout the care continuum.


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