The dynamic quantitation of spasticity with automated integrals of passive motion resistance

1964 ◽  
Vol 5 (6part2) ◽  
pp. 900-908 ◽  
Author(s):  
David D. Webster
2021 ◽  
Vol 11 (2) ◽  
pp. 815
Author(s):  
Husam Almusawi ◽  
Géza Husi

Impairments of fingers, wrist, and hand forearm result in significant hand movement deficiencies and daily task performance. Most of the existing rehabilitation assistive robots mainly focus on either the wrist training or fingers, and they are limiting the natural motion; many mechanical parts associated with the patient’s arms, heavy and expensive. This paper presented the design and development of a new, cost-efficient Finger and wrist rehabilitation mechatronics system (FWRMS) suitable for either hand right or left. The proposed machine aimed to present a solution to guide individuals with severe difficulties in their everyday routines for people suffering from a stroke or other motor diseases by actuating seven joints motions and providing them repeatable Continuous Passive Motion (CPM). FWRMS approach uses a combination of; grounded-exoskeleton structure to provide the desired displacement to the hand’s four fingers flexion/extension (F/E) driven by an indirect feed drive mechanism by adopting a leading screw and nut transmission; and an end-effector structure to provide angular velocity to the wrist flexion/ extension (F/E), wrist radial/ulnar deviation (R/U), and forearm supination/pronation (S/P) driven by a rotational motion mechanism. We employed a single dual-sided actuator to power both mechanisms. Additionally, this article presents the implementation of a portable embedded controller. Moreover, this paper addressed preliminary experimental testing and evaluation process. The conducted test results of the FWRMS robot achieved the required design characteristics and executed the motion needed for the continuous passive motion rehabilitation and provide stable trajectories guidance by following the natural range of motion (ROM) and a functional workspace of the targeted joints comfortably for all trainable movements by FWRMS.


ChemNanoMat ◽  
2021 ◽  
Author(s):  
Nadir Möller ◽  
Sebastian Seiffert ◽  
Thomas Palberg ◽  
Ran Niu
Keyword(s):  

Life ◽  
2021 ◽  
Vol 11 (8) ◽  
pp. 793
Author(s):  
Devan Rouzie ◽  
Christian Lindensmith ◽  
Jay Nadeau

Digital holographic microscopy provides the ability to observe throughout a volume that is large compared to its resolution without the need to actively refocus to capture the entire volume. This enables simultaneous observations of large numbers of small objects within such a volume. We have constructed a microscope that can observe a volume of 0.4 µm × 0.4 µm × 1.0 µm with submicrometer resolution (in xy) and 2 µm resolution (in z) for observation of microorganisms and minerals in liquid environments on Earth and on potential planetary missions. Because environmental samples are likely to contain mixtures of inorganics and microorganisms of comparable sizes near the resolution limit of the instrument, discrimination between living and non-living objects may be difficult. The active motion of motile organisms can be used to readily distinguish them from non-motile objects (live or inorganic), but additional methods are required to distinguish non-motile organisms and inorganic objects that are of comparable size but different composition and structure. We demonstrate the use of passive motion to make this discrimination by evaluating diffusion and buoyancy characteristics of cells, styrene beads, alumina particles, and gas-filled vesicles of micron scale in the field of view.


1987 ◽  
Vol 24 (1) ◽  
pp. 115-116
Author(s):  
Keiji Kogure ◽  
Shigemitsu Isobe

2021 ◽  
Vol 53 (05) ◽  
pp. 467-474
Author(s):  
Ines Ana Ederer ◽  
Johannes von Fraunberg ◽  
Jonas Kolbenschlag ◽  
Andreas Nusche ◽  
Adrien Daigeler ◽  
...  

Zusammenfassung Ziel Diese retrospektive Studie vergleicht die klinischen Ergebnisse der frühfunktionellen Nachbehandlung mit den Ergebnissen mittels 6-wöchiger Schienenruhigstellung nachbehandelter Fingergrundgliedfrakturen nach perkutaner, antegrader K-Draht-Osteosynthese. Patienten und Methoden Von insgesamt 90 Patienten, die zwischen 2010 und 2017 aufgrund einer isolierten Fingergrundgliedfraktur nach geschlossener Reposition mittels perkutaner, antegrader K-Draht-Osteosynthese operativ versorgt wurden, konnten 46 (17 Frauen und 29 Männer mit einem mittleren Alter von 42,8 Jahren) im Mittel nach 18,5 Monaten nachuntersucht werden. Bei 28 Patienten war eine frühfunktionelle, bei 18 eine statische Nachbehandlung erfolgt. Beide Gruppen unterschieden sich nicht statistisch signifikant bzgl. des Alters, der Geschlechtsverteilung, der Frakturlokalisation und -morphologie, des Unfallmechanismus und der Dauer der Operation. Bei der Nachuntersuchung wurde die aktive und passive Beweglichkeit des operierten Fingers (total active motion [TAM] und total passive motion [TPM], Fingerkuppen-Hohlhand-Abstand [FKHA], Nagelrand-verlängerter-Handrückenebenen-Abstand [NHREA]) und des korrespondierenden, unverletzten Fingers der Gegenseite gemessen und in Relation zueinander gesetzt (TAMrel, TPMrel). Des Weiteren wurde die Kraft bei verschiedenen Griffformen bestimmt und in Relation zur Kraft der unverletzten Gegenseite gesetzt. Intra- und postoperative Komplikationen, der DASH-Score und die Zeit bis zur Wiederaufnahme der Arbeitstätigkeit wurden erfasst. Ergebnisse Keine signifikanten Unterschiede zwischen den beiden Gruppen konnten bzgl. der Häufigkeit von Komplikationen und notwendiger Revisionen, der Fingerbeweglichkeit und Kraft festgestellt werden. Patienten mit aktiver Nachbehandlung kehrten im Vergleich zu Patienten mit statischer Nachbehandlung jedoch signifikant früher an ihre Arbeitsplätze zurück (2,5 vs. 9,0 Wochen nach operativer Versorgung, p = 0,035). Der DASH-Score in der Gruppe mit aktiver Nachbehandlung war mit 1,7 Punkten etwas niedriger als in der Gruppe mit statischer Nachbehandlung mit 2,5 Punkten (p = 0,269). Schlussfolgerung Patienten mit frühfunktioneller Nachbehandlung waren signifikant kürzer arbeitsunfähig. Zum Nachuntersuchungszeitpunkt fand sich kein Unterschied in der globalen Fingerbeweglichkeit beider Gruppen. Bei gegebener Compliance kann auf eine postoperative Ruhigstellung verzichtet werden.


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