scholarly journals Opposing Effects of KLF5 on the Transcription ofMYCin Epithelial Proliferation in the Context of Transforming Growth Factor β

2009 ◽  
Vol 284 (41) ◽  
pp. 28243-28252 ◽  
Author(s):  
Peng Guo ◽  
Xue-Yuan Dong ◽  
Kewen Zhao ◽  
Xiaodong Sun ◽  
Qunna Li ◽  
...  
2005 ◽  
Vol 25 (16) ◽  
pp. 7144-7157 ◽  
Author(s):  
Manching Ku ◽  
Sergei Y. Sokol ◽  
Jack Wu ◽  
Maria Isabel Tussie-Luna ◽  
Ananda L. Roy ◽  
...  

ABSTRACT Goosecoid (Gsc) is a homeodomain-containing transcription factor present in a wide variety of vertebrate species and known to regulate formation and patterning of embryos. Here we show that in embryonic carcinoma P19 cells, the transcription factor TFII-I forms a complex with Smad2 upon transforming growth factor β (TGFβ)/activin stimulation, is recruited to the distal element (DE) of the Gsc promoter, and activates Gsc transcription. Downregulation of endogenous TFII-I by small inhibitory RNA in P19 cells abolishes the TGFβ-mediated induction of Gsc. Similarly, Xenopus embryos with endogenous TFII-I expression downregulated by injection of TFII-I-specific antisense oligonucleotides exhibit decreased Gsc expression. Unlike TFII-I, the related factor BEN (binding factor for early enhancer) is constitutively recruited to the distal element in the absence of TGFβ/activin signaling and is replaced by the TFII-I/Smad2 complex upon TGFβ/activin stimulation. Overexpression of BEN in P19 cells represses the TGFβ-mediated transcriptional activation of Gsc. These results suggest a model in which TFII-I family proteins have opposing effects in the regulation of the Gsc gene in response to a TGFβ/activin signal.


2018 ◽  
Vol 75 (5) ◽  
pp. 287-294
Author(s):  
Michael Scharl

Zusammenfassung. Fisteln stellen nach wie vor eine der wichtigsten Komplikationen bei Patienten mit Morbus Crohn dar. Bei mindestens einem Drittel aller Morbus Crohn Patienten treten im Laufe der Erkrankung Fisteln auf. Eine dauerhafte Heilung der Fistel wird jedoch, auch unter Ausschöpfung sämtlicher medikamentöser und chirurgischer Therapieoptionen, nur in rund einem Drittel dieser Patienten erreicht. Der genaue molekulare Mechanismus der Fistelentstehung ist bis heute nicht ganz klar. Aus histopathologischer Sichtweise stellen Fisteln eine röhrenartige Struktur dar, welche von flachen epithelartigen Zellen ausgekleidet ist. Als ursächlicher Entstehungsmechanismus wird dabei die sogenannte epitheliale-zu-mesenchymale Transition (EMT) angesehen und es kann eine starke Expression der Entzündungsmediatoren Tumor Nekrose Faktor, Interleukin-13 und Transforming Growth Factor β in den Fistelarealen nachgewiesen werden. Zusätzlich zu den bereits etablierten, medikamentösen Therapieoptionen, also Antibiotika, Immunmodulatoren und anti-TNF Antikörper, stellt insbesondere der Einsatz der mesenchymalen Stammzelltherapie einen erfolgversprechenden Therapieansatz für die Zukunft dar.


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