High Prevalence and Low Awareness of Mild Cognitive Impairment in a Suburban Community in Shanghai

2021 ◽  
Vol 69 (6) ◽  
pp. 1693
Author(s):  
Xueyuan Liu ◽  
Juan Yang ◽  
Xiaohui Zhao ◽  
Haijing Sui
2020 ◽  
Vol 34 (1) ◽  
pp. 72-78 ◽  
Author(s):  
Bénédicte Sensenbrenner ◽  
Olivier Rouaud ◽  
Anny Graule-Petot ◽  
Sophie Guillemin ◽  
Ariane Piver ◽  
...  

2016 ◽  
Vol 28 (10) ◽  
pp. 1681-1685 ◽  
Author(s):  
Junhong Yu ◽  
Charlene L. M. Lam ◽  
Tatia M. C. Lee

ABSTRACTBackground:The high prevalence of mild cognitive impairment (MCI) in Hong Kong, as previously reported, requires verification. Furthermore, the relationship between loneliness, depression, and cognitive impairment with regards to MCI are unclear. The present study aims to establish the prevalence of MCI in a community sample in Hong Kong and determine if participants with MCI feel significantly lonelier, even after depression has been taken into consideration.Methods:Participants from a community sample (N = 376) were assessed with subjective and objective measures of cognitive impairments to determine whether the criteria had been met for MCI. The MCI cases are then compared with age, sex, and education-matched controls on subjective measures of loneliness and depression.Results:A total of 66 (17.6%) participants were diagnosed with MCI. These participants reported significantly higher levels of perceived loneliness and depression compared to the matched controls. Differences between groups in loneliness remained significant, even after depression levels have been controlled.Conclusions:Loneliness is implicated in MCI. The relationship between loneliness and MCI is, at least, partially independent of depression. The implications of these finding are discussed.


2012 ◽  
Vol 29 (2) ◽  
pp. 431-439 ◽  
Author(s):  
Anne E. Afgin ◽  
Magda Massarwa ◽  
Edna Schechtman ◽  
Simon D. Israeli-Korn ◽  
Rosa Strugatsky ◽  
...  

2019 ◽  
Vol 3 (Supplement_1) ◽  
pp. S407-S407
Author(s):  
Hochang Lee ◽  
Miyong Kim ◽  
Peter Walsh ◽  
Kim B Kim ◽  
Haera Han

Abstract With a high prevalence of well-established risk dementia risk factors (e.g. tobacco, alcohol use, hypertension, and diabetes), there is a dire need for data on prevalence and correlates of cognitive impairment and related service utilization among older Korean Americans. Memory and Aging study of Koreans (MASK) is a two-stage epidemiological survey with two-step sampling strategy to obtain a representative sample. We screened 1,118 older Korean Americans (mean age: 70.7, female: 67.2%) with a Korean version of the Mini-Mental State Exam, and 118 persons sampled from two levels of performance on the MMSE underwent the second stage clinical evaluation that included the Consortium to Establish a Registry for Alzheimer’s Disease (CERAD). Preliminary analysis estimated that community prevalence of mild cognitive impairment in this population was 28.4% (CI: 18.2%-41.5%) and dementia was 7.2% (3.8% - 13.2%). Correlates of cognitive impairment, and potential barriers to the services will be discussed during this presentation.


2021 ◽  
Vol 2 (Supplement_1) ◽  
pp. A67-A67
Author(s):  
I Szollosi ◽  
T Georgeson ◽  
D Curtin ◽  
K Natarajan ◽  
E Eeles ◽  
...  

Abstract Aims Obstructive sleep apnoea (OSA) occurs with greater frequency in advancing age. The resulting sleep fragmentation and oxygen desaturations may induce or contribute to neurodegeneration. As such, OSA may be an important modifiable risk factor for the development of dementia. However, the prevalence of OSA within the population with cognitive impairment remains uncharacterised. This study aims to assess the prevalence of OSA in patients attending a specialist memory clinic with either mild cognitive impairment (MCI) or mild stages of dementia (Mini-Mental State Examination (MMSE) > 20). Methods Eligible and consenting participants were asked to wear an ApneaLink™ (ResMed) device overnight that measured nasal airflow and oximetry to generate a Respiratory Disturbance Index (RDI). The Epworth Sleepiness Scale (ESS) was used to evaluate subjective symptoms. Results 64 participants completed the study. Mean(±SD) age=76.1±9.2 years, MMSE=25.6±2.8, RDI=15.5±12.0. The distribution of normal, mild, moderate and severe OSA was 16%, 44%, 26% and 14% respectively. 84% of participants had an abnormal RDI (>5), with 40% being moderate to severe (RDI >15) where CPAP may be the recommended treatment. Mean ESS was 7.08±4.45 and not correlated with OSA severity. Conclusion The prevalence of OSA in MCI or early stages of dementia is high and represents a potential target for therapeutic intervention. Further research studies are required to determine whether treatment of OSA alters dementia progression.


2014 ◽  
Vol 42 (2) ◽  
pp. 123-130 ◽  
Author(s):  
Shunjiang Xu ◽  
Bing Xie ◽  
Mei Song ◽  
Lulu Yu ◽  
Lan Wang ◽  
...  

2017 ◽  
Vol 2 (2) ◽  
pp. 110-116
Author(s):  
Valarie B. Fleming ◽  
Joyce L. Harris

Across the breadth of acquired neurogenic communication disorders, mild cognitive impairment (MCI) may go undetected, underreported, and untreated. In addition to stigma and distrust of healthcare systems, other barriers contribute to decreased identification, healthcare access, and service utilization for Hispanic and African American adults with MCI. Speech-language pathologists (SLPs) have significant roles in prevention, education, management, and support of older adults, the population must susceptible to MCI.


2015 ◽  
Vol 72 (4) ◽  
pp. 225-231
Author(s):  
Irene Bopp-Kistler

Vor der Diagnoseeröffnung geht sowohl für die Demenzerkrankten, wie aber auch für ihre Angehörigen eine lange Zeit der Unsicherheit, der Verunsicherung, der Angst, der Zweifel, aber auch von Konflikten voraus. Der Beginn einer neurodegnerativen Erkrankung ist immer mit sehr vielen offenen Fragen verbunden. Wenn jüngere Patienten noch im Berufsleben stehen, löst bereits das Stadium des Mild Cognitive Impairment Fehlleistungen, Burnout, Mobbing, Depression und Krankschreibung aus. In der Partnerschaft entstehen Konflikte und Schuldzuweisungen. Es ist viel zu wenig bekannt, dass meist diese Probleme auf Beziehungsebene belastender sind als die typischen Defizite, die auf die Demenzerkrankung zurückzuführen sind. Es besteht leider immer noch die Meinung, dass sich eine Abklärung und Diagnosestellung nur bei Krankheiten lohnt, die auch behandelbar sind. Ziel jeder evidenzbasierten Medizin sollte es aber sein, den Patienten und ihren Angehörigen eine möglichst gute Lebensqualität zu geben. Und diese Forderung ist besonders bezüglich Demenzdiagnose zu stellen. Ein offenes Diagnoseeröffnungsgespräch ermöglicht es den Patienten und ihren Angehörigen, sich mit der Situation auseinander zu setzen, miteinander Lösungsstrategien zu suchen in der herausfordernden Situation einer Demenzerkrankung, die immer das ganze familiäre und soziale System betrifft. Der Patient hat das Recht auf Information über seine Diagnose, das gilt auch für die Demenzerkrankten. Das Diagnosegespräch erfordert Zeit und höchste Professionalität, das Wissen um die individuellen Defizite und Ressourcen, die soziale Situation und die Biographie und Persönlichkeit der Patienten, aber auch ihrer Angehörigen. Das Diagnosegespräch löst viele Emotionen aus, es ist wichtig auf diese einzugehen und diese auch aufzunehmen. Primär sollte mit dem Patienten gesprochen werden, aber möglichst im Beisein der Angehörigen, wichtig dabei ist die Wertschätzung des Demenzerkrankten auch bei Anosognosie. Den Angehörigen sollten nicht Ratschläge gegeben werden, sondern es sollte in einem therapeutischen Gespräch auf ihre Gefühle des permanenten Abschiednehmens der geliebten Person eingegangen werden, auf ihre Trauer und Wut. Erst dann wird die Grundlage gelegt, damit gemeinsam im Sinne eines verhaltenstherapeutisch-systemischen Settings Lösungsstrategien gefunden werden können. Begleitung von Demenzerkrankten und ihren Angehörigen bedeutet somit nicht nur Case-Management und Beratung, wobei auch dies von großer Wichtigkeit ist, sondern sich Einlassen auf die veränderte Beziehung und Situation. Dann kann Resilienz entstehen, welche Voraussetzung dafür ist, dass die langdauernde Krankheit, die mit einem permanenten Abschiednehmen verbunden ist, gemeistert werden kann.


Sign in / Sign up

Export Citation Format

Share Document