Test-Retest Reliability of the Child Behavior Checklist Ages 2–3

1991 ◽  
Vol 69 (2) ◽  
pp. 496-498
Author(s):  
Lori Crawford ◽  
Steven W. Lee
2007 ◽  
Vol 100 (3) ◽  
pp. 771-776 ◽  
Author(s):  
Feisal Yunis ◽  
Taoufik Zoubeidi ◽  
Valsamma Eapen ◽  
Saeed Yousef

Child Behavior Checklist 2–3 is a parents' report questionnaire whose psychometric properties are known in the Western setting, but no studies have investigated this in an Arabic culture. In this study, the psychometric properties of the Arabic translation were studied using a sample of 694 children age 3 yr., ascertained as part of a community-based epidemiological study in the United Arab Emirates. The item-total correlations for items were satisfactory, ranging from .16 to .58. Cronbach alpha values for reliability ranged from .70 to .88 for the subscales and .93 for the Total score. The test-retest reliability coefficient for the Total score was .83. The validity was also high as 94.1% of those who scored above the cut-off point were classified correctly by a blind clinical interview. The results suggest that Child Behavior Checklist 2–3 is a reliable and valid checklist for use in the Arabic culture.


2018 ◽  
Vol 55 (4) ◽  
pp. 536-545 ◽  
Author(s):  
Canice E. Crerand ◽  
Hillary M. Kapa ◽  
Jennifer Litteral ◽  
Gregory D. Pearson ◽  
Katherine Eastman ◽  
...  

Objective: To evaluate the psychometric properties of the Psychosocial Assessment Tool–Craniofacial Version (PAT-CV), a screening instrument for psychosocial risk in families of children with craniofacial conditions, and to examine risk classification of patients in a craniofacial population. Design: Prospective, cross-sectional, single-center study. Setting: Interdisciplinary cleft lip and palate/craniofacial center at a US children’s hospital. Participants: Parents/caregivers (n = 242) of 217 children ages 1 month to 17 years being treated for a congenital syndromic or nonsyndromic craniofacial condition completed the PAT-CV and validating measures from July 2015 to July 2016. The PAT-CV was completed by 121 caregivers a second time to assess test-retest reliability. Main Outcome Measures: PAT-CV, Child Behavior Checklist, Adult Self-Report, Pediatric Quality of Life Inventory, Craniofacial Experiences Questionnaire, and Family Environment Scale. Results: Construct validity of the PAT-CV was supported by significant correlations ( P < .001) between PAT-CV total and subscale scores and the validated measures. PAT-CV total scores categorized 59.9% of families within the universal risk group, 32.3% within the targeted risk group, and 7.8% within the clinical range. Good criterion validity was indicated by significantly higher scores ( P < .0001) obtained on the validated measures for those in the targeted and clinical risk groups. Internal consistency (Cronbach’s α = 0.86) and test-retest reliability for the PAT-CV total score ( r = 0.77, P < .0001) were acceptable. Conclusions: The PAT-CV appears to be a reliable and valid screening instrument for psychosocial risk. Accurate identification of risk and implementation of appropriate interventions may contribute to improvements in medical and psychosocial outcomes.


1976 ◽  
Vol 70 (6) ◽  
pp. 251-256
Author(s):  
Linda J. Ross ◽  
Patricia A. Gallagher

This study examines how well Devereux behavior rating scales perform as sensitive and reliable instruments for delineating inappropriate behavior among visually impaired children at a residential school. Three Devereux scales were administered: the Child Behavior Rating Scale; the Adolescent Behavior Rating Scale; and the Elementary School Behavior Rating Scale. Students were rated on the scales, from which obviously inappropriate items had been deleted by houseparents and teachers. One week later, a random sample of students was selected for re-evaluation, as a measure of test-retest reliability. The results suggest that the scales could be viable evaluation instruments, though the Child Behavior Rating Scale showed unacceptable test-retest reliability.


Author(s):  
Matthew L. Hall ◽  
Stephanie De Anda

Purpose The purposes of this study were (a) to introduce “language access profiles” as a viable alternative construct to “communication mode” for describing experience with language input during early childhood for deaf and hard-of-hearing (DHH) children; (b) to describe the development of a new tool for measuring DHH children's language access profiles during infancy and toddlerhood; and (c) to evaluate the novelty, reliability, and validity of this tool. Method We adapted an existing retrospective parent report measure of early language experience (the Language Exposure Assessment Tool) to make it suitable for use with DHH populations. We administered the adapted instrument (DHH Language Exposure Assessment Tool [D-LEAT]) to the caregivers of 105 DHH children aged 12 years and younger. To measure convergent validity, we also administered another novel instrument: the Language Access Profile Tool. To measure test–retest reliability, half of the participants were interviewed again after 1 month. We identified groups of children with similar language access profiles by using hierarchical cluster analysis. Results The D-LEAT revealed DHH children's diverse experiences with access to language during infancy and toddlerhood. Cluster analysis groupings were markedly different from those derived from more traditional grouping rules (e.g., communication modes). Test–retest reliability was good, especially for the same-interviewer condition. Content, convergent, and face validity were strong. Conclusions To optimize DHH children's developmental potential, stakeholders who work at the individual and population levels would benefit from replacing communication mode with language access profiles. The D-LEAT is the first tool that aims to measure this novel construct. Despite limitations that future work aims to address, the present results demonstrate that the D-LEAT represents progress over the status quo.


1982 ◽  
Vol 25 (4) ◽  
pp. 521-527 ◽  
Author(s):  
David C. Shepherd

In 1977, Shepherd and colleagues reported significant correlations (–.90, –.91) between speechreading scores and the latency of a selected negative peak (VN 130 measure) on the averaged visual electroencephalic wave form. The primary purpose of this current study was to examine the stability, or repeatability, of this relation between these cognitive and neurophysiologic measures over a period of several months and thus support its test-retest reliability. Repeated speechreading word and sentence scores were gathered during three test-retest sessions from each of 20 normal-hearing adults. An average of 56 days occurred from the end of one to the beginning of another speechreading sessions. During each of four other test-retest sessions, averaged visual electroencephalic responses (AVER s ) were evoked from each subject. An average of 49 clays intervened between AVER sessions. Product-moment correlations computed among repeated word scores and VN l30 measures ranged from –.61 to –.89. Based on these findings, it was concluded that the VN l30 measure of visual neural firing time is a reliable correlate of speech-reading in normal-hearing adults.


Author(s):  
A. Gosch

Zusammenfassung: Fragestellung: In der vorliegenden Studie sollte geklärt werden, ob sich Mütter von Kindern mit geistiger Behinderung unterschiedlicher Ätiologie (Williams-Beuren-Syndrom - WBS, Down-Syndrom - DS, nichtsyndromaler Ätiologie - LB/GB) von Müttern nichtbehinderter Kinder in ihrem Belastungserleben unterscheiden. Methodik: Es wurden 85 Mütter von Kindern mit WBS, DS, LB/GB und Mütter von nichtbehinderten Kindern (VG) mithilfe des Patenting Stress Indexes (PSI) befragt. Den Müttern wurde zusätzlich die Child Behavior Checklist (CBCL) vorgelegt, um kindliche Verhaltensauffälligkeiten zu erfassen. Die Parallelisierung fand anhand desAlters der Kinder, des Geschlechts und der Wortschatztestleistung im Hamburg Wechsler Intelligenztest (HAWIK-R) statt. Ergebnisse: Mütter von Kindern mit WBS und DS weisen einen signifikanten höheren PSI-Gesamtstresswert auf als Mütter von Kindern mit LB/GB und VG. Dieses Ergebnis ist auf signifikante Unterschiede zwischen den Gruppen bezüglich des kindbezogenen Stresses, aber nicht der elternbezogenen Belastung, zurückzuführen. Auf Subskalenebene des Kinderbereichs fühlen sich Mütter von Kindern mit WBS und DS im Vergleich zu den anderen beiden Gruppen signifikant durch die kindlichen Anforderungen und dem wenig akzeptablen Verhalten ihres Kindes belastet. Mütter von Kindern mit LB/GB beschreiben sich ebenfalls als signifikant belasteter durch ein unakzeptables kindliches Verhalten als Mütter normalentwickelter Kinder. Mütter von Kindern mit WBS schätzen ihre Belastung durch ein hyperaktives Verhalten, eine geringe Anpassungsfähigkeit und größere Stimmungslabilität ihrer Kinder signifikant höher ein als Mütter der anderen drei Gruppen. Bezüglich des Erwachsenenbereichs schätzen sich Mütter von Kindern mit DS als signifikant depressiver und weniger kompetent in ihrem Erziehungsverhalten ein und geben mehr Gesundheitssorgen an als Mütter der anderen drei Gruppen. Mütter von Kindern mit LB/GB fühlen sich im Vergleich zu den anderen Gruppen am wenigsten durch partnerschaftliche Probleme belastet und in ihrer elterlichen Rolle eingeschränkt. Kein Zusammenhang kann zwischen dem kindlichen Alter, dem sozioökonomischen Status und dem Belastungsgrad gesehen werden, allerdings korrelieren der Grad der geistigen Behinderung als auch der Verhaltensauffälligkeiten signifikant mit dem mütterlichen Belastungsgrad. Schlussfolgerung: Es kann festgehalten werden, dass es sowohl allgemeine Belastungsfaktoren wie die hohen Anforderungen durch das Kind und sein unakzeptableres Verhalten gibt, die mit einer kindlichen Behinderung einhergehen als auch spezifische, die mit dem Verhaltensphänotyp eines Syndroms assoziiert sind.


Author(s):  
M. Noterdaeme ◽  
F. Minow ◽  
H. Amorosa

Zusammenfassung: Frage: Die Child Behavior Checklist (CBCL) wird in großen, unausgelesenen Stichproben verwendet, um Verhaltensauffälligkeiten bei Kindern und Jugendlichen zu erfassen. In der hier vorgelegten Arbeit wird untersucht, inwieweit sich die CBCL eignet, um die bei einer Stichprobe entwicklungsgestörter Kinder typischerweise auftretenden Probleme zu erfassen. Methodik: Es wurden zwei Stichproben entwicklungsgestörter Kinder, bei denen Schwierigkeiten im Bereich der Sprache und der Kommunikation bestanden, untersucht. Es handelte sich um 34 Kinder mit einem frühkindlichen Autismus und 34 alters-, geschlechts- und intelligenzparallelisierte Kinder mit einer spezifischen Sprachentwicklungsstörung. Bei den zwei Stichproben wurde im Rahmen der routinemäßigen Abklärung der Symptomatik die CBCL ausgefüllt. Ergebnisse: Die Hälfte der sprachgestörten Kinder hatten im CBCL-Gesamtscore Werte im klinischen Bereich. Bei diesen Kindern sind die Probleme vor allem auf den Skalen «Aufmerksamkeitsstörungen», «Soziale Probleme» und «Zurückgezogenheit» anzutreffen. Etwa zwei Drittel der autistischen Kinder werden auf den oben genannten Syndromskalen als auffällig eingestuft. 32 der 34 autistischen Kinder erreichen auf der Skala V «Schizoid/Zwanghaft» auffällige Werte, während dies nur für ein sprachgestörtes Kind der Fall ist. Die Einzelitem-Analyse zeigt, daß in beiden Stichproben überdurchschnittlich häufig über entwicklungsbezogene Probleme (Sprechprobleme, Einnässen…) berichtet wird. Schlußfolgerungen: Die CBCL ist geeignet, um die bei entwicklungsgestörten Kindern charakteristischen Verhaltensauffälligkeiten zu erfassen. Diese Auffälligkeite n werden sowohl auf der Ebene der Syndromskalen wie auch durch Einzelitems erfaßt. Hohe Werte auf der Skala «Schizoid/Zwanghaft» sollten bei diesen Kindern Anlaß zu einer gezielten diagnostischen Abklärung eines frühkindlichen Autismus geben.


2000 ◽  
Vol 16 (1) ◽  
pp. 53-58 ◽  
Author(s):  
Hans Ottosson ◽  
Martin Grann ◽  
Gunnar Kullgren

Summary: Short-term stability or test-retest reliability of self-reported personality traits is likely to be biased if the respondent is affected by a depressive or anxiety state. However, in some studies, DSM-oriented self-reported instruments have proved to be reasonably stable in the short term, regardless of co-occurring depressive or anxiety disorders. In the present study, we examined the short-term test-retest reliability of a new self-report questionnaire for personality disorder diagnosis (DIP-Q) on a clinical sample of 30 individuals, having either a depressive, an anxiety, or no axis-I disorder. Test-retest scorings from subjects with depressive disorders were mostly unstable, with a significant change in fulfilled criteria between entry and retest for three out of ten personality disorders: borderline, avoidant and obsessive-compulsive personality disorder. Scorings from subjects with anxiety disorders were unstable only for cluster C and dependent personality disorder items. In the absence of co-morbid depressive or anxiety disorders, mean dimensional scores of DIP-Q showed no significant differences between entry and retest. Overall, the effect from state on trait scorings was moderate, and it is concluded that test-retest reliability for DIP-Q is acceptable.


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