Karger Kompass Autoimmun
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Published By S. Karger Ag

2624-8476, 2624-8468

2021 ◽  
pp. 1-2
Author(s):  
Panagiota Xanthouli

<b>Background:</b> Studies on the role of eosinophils in coronavirus disease 2019 (COVID-19) are scarce, though available findings suggest a possible association with disease severity. Our study analyzes the relationship between eosinophils and COVID-19, with a focus on disease severity and patients with underlying chronic respiratory diseases. <b>Methods:</b> We performed a retrospective analysis of 3,018 subjects attended at two public hospitals in Madrid (Spain) with PCR-confirmed SARS-CoV-2 infection from January 31 to April 17, 2020. Patients with eosinophil counts less than 0.02 × 10<sup>9</sup>/L were considered to have eosinopenia. Individuals with chronic respiratory diseases (<i>n</i> = 384) were classified according to their particular underlying condition, i.e., asthma, chronic pulmonary obstructive disease, or obstructive sleep apnea. <b>Results:</b> Of the 3018 patients enrolled, 479 were excluded because of lack of information at the time of admission. Of 2539 subjects assessed, 1,396 patients presented an eosinophil count performed on admission, revealing eosinopenia in 376 cases (26.93%). Eosinopenia on admission was associated with a higher risk of intensive care unit (ICU) or respiratory intensive care unit (RICU) admission (OR:2.21; 95% CI:1.42–3.45; <i>p</i> &#x3c; 0.001) but no increased risk of mortality (<i>p</i> &#x3e; 0.05). <b>Conclusion:</b> Eosinopenia on admission conferred a higher risk of severe disease (requiring ICU/RICU care), but was not associated with increased mortality. In patients with chronic respiratory diseases who develop COVID-19, age seems to be the main risk factor for progression to severe disease or death.


2021 ◽  
pp. 1-3
Author(s):  
Michael Sticherling

<b>Background:</b> Bullous pemphigoid (BP) is an autoimmune blistering skin disease that takes a profound physical and mental toll on those affected. The aim of the study was to investigate the bidirectional association between BP and all bullous disorders (ABD) with a broad array of psychiatric disorders, exploring the influence of prescribed medications. <b>Methods:</b> This nationwide, register-based cohort study encompassed 6,470,450 individuals born in Denmark and alive from 1994 to 2016. The hazard ratios (HRs) of a subsequent psychiatric disorder in patients with BP/ABD and the reverse exposure and outcome were evaluated. <b>Results:</b> Several psychiatric disorders were associated with increased risk of subsequent BP (4.18-fold for intellectual disorders, 2.32-fold for substance use disorders, 2.01-fold for schizophrenia and personality disorders, 1.92–1.85–1.49-fold increased risk for organic disorders, neurotic and mood disorders), independent of psychiatric medications. The association between BP and subsequent psychiatric disorders was not significant after adjusting for BP medications, except for organic disorders (HR 1.27, CI 1.04–1.54). Similar results emerged with ABD. <b>Summary:</b> Psychiatric disorders increase the risk of a subsequent diagnosis of BP/ABD independent of medications, whereas medications used for the treatment of BP/ABD appear to account for the subsequent onset of psychiatric disorders. Clinically, an integrated approach attending to both dermatological and psychiatric symptoms is recommended, and dermatologists should remain vigilant for early symptoms of psychiatric disorders to decrease mental health comorbidity.


2021 ◽  
pp. 1-3
Author(s):  
Markus Braun-Falco

Anti-interleukin-17 agents have recently been developed for the treatment of psoriasis. This study evaluated the tolerance and effectiveness of anti-interleukin-17 agents for psoriasis in elderly patients in daily practice. A multicentre, retrospective study was performed, involving psoriatic patients aged ≥65 years who had received an anti-interleukin-17 agent, including secukinumab, ixekizumab or brodalumab. A total of 114 patients were included: 72 received secukinumab, 35 ixekizumab, and 7 brodalumab. Treatment was stopped in 32 patients (28.9%), because of relapses in 14 patients (41.2%), primary failures in 11 patients (32.4%), or adverse events in 7 patients (20.6%). The 3 most frequently reported adverse events were injection site reactions (n = 4), oral candidiasis (n = 3), and influenza-like illness (n = 3). Regarding effectiveness, 80 patients (70%) reached a Physician Global Assessment score of 0/1, 6 months after treatment initiation. In conclusion, anti-interleukin-17 therapy appears to be an effective and safe therapeutic option for psoriasis treatment in patients aged ≥ 65 years.


2021 ◽  
pp. 1-3
Author(s):  
Wiebke Sondermann

Im Rahmen der sog. 2PRECISE-Studie, einer multizentrischen, randomisierten, doppelblinden Phase 3b Parallel-Studie, wurden Patienten mit mittelschwerer bis schwerer PPP (palmoplantarer Psoriasis Area and Severity Index (PPPASI) ≥12 und Dermatology Life Quality Index (DLQI) ≥10) über 52 Wochen mit Secukinumab bzw. Placebo behandelt. Der primäre Endpunkt der Studie war die Bestimmung der Rate der Patienten mit einem ppPASI75 unter Therapie mit Secukinumab in Woche 16 gegenüber Placebo. Es wurde ein Signifikanzlevel von 2,5% zugrunde gelegt. 79 Patienten erhielten Secukinumab in einer Dosierung von 300mg und 80 Patienten wurden mittels Secukinumab 150mg behandelt. 78 Patienten wurden der Placebo-Gruppe zugeordnet. Ab Woche 16 erhielten 27 Patienten aus der Placebo-Gruppe 150mg Secukinumab und 28 Patienten 300mg Secukinumab. 10 Patienten hatten auf Placebo angesprochen. In Woche 16 erreichten 26,6% der mit 300mg Secukinumab behandelten Patienten und 17,5% der Patienten unter 150mg Secukinumab einen ppPASI75 im Vergleich zu 14,1% der mit Placebo behandelten Patienten (P = 0,0411). Der primäre Endpunkt wurde nicht erreicht, jedoch ergab sich eine Odds Ratio (OR) von 2,62 (95% Konfidenzintervall, 1,04–6,60) zugunsten von 300mg Secukinumab gegenüber Placebo. In Woche 52 wiesen 41,8% der mit 300mg Secukinumab behandelten Patienten und 35,0% der Patienten unter Secukinumab 150mg einen ppPASI75 auf. Das klinische Ansprechen der Patienten, die auch unter einer Plaque Psoriasis litten, war besser als das der Patienten mit einer reinen PPP. Die Lebensqualitätsverbesserung gemessen mit dem DLQI war unter 300mg Secukinumab deutlich besser als unter Placebo. In Woche 16 erreichten 13% der Patienten unter Secukinumab 300mg einen DLQI von 0 oder 1, während es unter Placebo nur 4,3% der Patienten waren. Es wurden in der Studie keine unerwarteten unerwünschten Ereignisse beobachtet.


2021 ◽  
pp. 1-8
Author(s):  
Katja Bieber ◽  
Khalaf Kridin ◽  
Shirin Emtenani ◽  
Katharina Boch ◽  
Enno Schmidt ◽  
...  

Pemphigus und Pemphigoid sind bullöse Autoimmunerkrankungen, deren Kennzeichen und Ursache Autoantikörper gegen Adhäsionsmoleküle in der Haut und/oder den Schleimhäuten sind. Das neue medizinische Modell der personalisierten Medizin, bei dem die Patienten in unterschiedliche Gruppen eingeteilt werden, zielt darauf ab, medizinische Entscheidungen, Vorgehensweisen und Interventionen an der voraussichtlichen Reaktion oder den Risikofaktoren des einzelnen Patienten auszurichten. Wichtige Meilensteine in der personalisierten Medizin bei Pemphigus und Pemphigoid waren der Nachweis der diesen Krankheiten zugrunde liegenden Autoimmunpathogenese sowie die Identifizierung und Klonung verschiedener Pemphigus/Pemphigoid-Autoantigene. Letztere bildet die Grundlage der aktuellen molekularen Diagnostik, die die Differenzierung von etwa einem Dutzend Pemphigus- und Pemphigoid-Entitäten ermöglicht. Die Bedeutung der Autoantigen-Identifizierung bei Pemphigus/Pemphigoid wird durch die Entwicklung autoantigenspezifischer Strategien zur B-Zell-Depletion zusätzlich unterstrichen. Um dieses Ziel zu erreichen, wurde die Technologie der chimären Antigenrezeptor (CAR)-T-Zellen, die bei der Behandlung von bestimmten malignen hämatologischen Erkrankungen zur Anwendung kommt, adaptiert, indem chimäre Autoantigenrezeptor (CAAR)-T-Zellen generiert wurden. Neben diesen eher grundlagenwissenschaftlichen Meilensteinen der personalisierten Medizin bei Pemphigus und Pemphigoid spielen bei der personalisierten Medizin auch eine sorgfältige klinische Beobachtung sowie die Epidemiologie eine Rolle. Für Letzteres ist die Identifizierung klar abgegrenzter klinischer Phänotypen bei Pemphigoid, wie das nicht-entzündliche und das Gliptin-assoziierte bullöse Pemphigoid, ein wichtiges Beispiel. Die vorliegende Arbeit gibt einen Überblick über die spannenden Entwicklungen in der Grundlagenforschung sowie in der translationalen, klinischen und epidemiologischen Forschung zu Pemphigus und Pemphigoid. Auf diese Weise möchten wir mehr Forscher und Kliniker für dieses faszinierende und dynamische Forschungsgebiet begeistern.


2021 ◽  
pp. 1-2
Author(s):  
Sabine Adler

In dieser retrospektiven multizentrischen Studie wurden Daten von 1199 Patienten mit chronischer spontaner Urtikaria (CSU) analysiert, um die Assoziation zu autoimmunen Komorbiditäten und das therapeutische Ansprechen auf Omalizumab zu untersuchen. Die Diagnose Typ IIb autoimmune CSU (aiCSU) wurde gestellt, wenn folgende 3 Tests positiv ausfielen: autologer Serum-Haut-Test, Basophilen-Histamin-Freisetzungs- und/oder Basophilenaktivierungstest und IgG-Autoantikörpertest gegen spezifische IgE-Rezeptoren. 28% der CSU-Patienten hatten mindestens eine Autoimmunerkrankung, 2% der Patienten zwei oder mehr. Außerdem zeigte sich, dass Patienten, bei denen Marker für Autoimmunerkrankungen, antinukleäre Antikörper und/oder IgG für Anti-TPO-Antikörper vorlagen, gehäuft nicht auf die Therapie mit Omalizumab ansprachen.


2021 ◽  
pp. 1-3
Author(s):  
Hilal Kaya Erdogan ◽  
Nihan Yuksel Canakci ◽  
Ersoy Acer ◽  
Cengiz Korkmaz ◽  
Evrim Yılmaz ◽  
...  
Keyword(s):  

2021 ◽  
pp. 1-3
Author(s):  
Michael Sticherling

<b>Introduction:</b> Secukinumab, a fully human monoclonal antibody that directly inhibits interleukin-17A, has demonstrated robust efficacy in the treatment of moderate to severe psoriasis (PsO), psoriatic arthritis (PsA) and ankylosing spondylitis (AS), with a rapid onset of action, sustained long-term clinical responses and a consistently favourable safety profile across phase 3 trials. Here, we report the clinical data at enrolment from SERENA, designed to investigate the real-world use of secukinumab across all three indications. <b>Methods:</b> SERENA is an ongoing, longitudinal, observational study conducted at 438 sites across Europe in patients with moderate to severe plaque PsO, active PsA or active AS. Patients should have received at least 16 weeks of secukinumab treatment before enrolment in the study. <b>Results:</b> Overall 2800 patients were included in the safety set; patients with PsA (N = 541) were older than patients with PsO (N = 1799) and patients with AS (N =  460); patients with PsO had a higher mean body weight than patients with PsA and patients with AS; and patients with PsO and patients with AS were predominantly male. Time since diagnosis was longer in patients with PsO compared with patients with PsA and patients with AS, and about 40% of patients were either current or former smokers. The proportion of obese patients (body mass index ≥ 30 kg/m<sup>2</sup>) was similar across indications. Patients were treated with secukinumab for a mean duration of 1 year prior to enrolment (range 0.89–1.04). The percentages of patients with prior biologics exposure were 31.5% PsO, 59.7% PsA and 55% AS. The percentages of patients prescribed secukinumab monotherapy were 75% (n =  1349) in PsO, 48.2% (n = 261) in PsA and 48.9% (n = 225) in AS groups. <b>Conclusion:</b> Baseline demographics of the study population are consistent with existing literature. This large observational study across all secukinumab indications will provide valuable information on the long-term effectiveness and safety of secukinumab in the real-world setting.


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