scholarly journals A comparison of the operative outcomes of D1 and D2 gastrectomy performed at a single Western center with multiple surgeons: a retrospective analysis with propensity score matching

2018 ◽  
Vol 16 (1) ◽  
Author(s):  
Susanna Lam ◽  
Elinor Tan ◽  
Audrey Menezes ◽  
David Martin ◽  
James Gallagher ◽  
...  
2022 ◽  
Author(s):  
Ryuta Muraki ◽  
Yoshifumi Morita ◽  
Shinya Ida ◽  
Ryo Kitajima ◽  
Satoru Furuhashi ◽  
...  

Abstract Background: Various hemostatic devices have been utilized to reduce blood loss during hepatectomy. Nonetheless, a comparison between monopolar and bipolar coagulation, particularly their usefulness or inferiority, has been poorly documented. The aim of this study is to reveal the characteristics of these hemostatic devices.Methods: A total of 264 patients who underwent open hepatectomy at our institution from January 2009 to December 2018 were included. Monopolar and bipolar hemostatic devices were used in 160 (monopolar group) and 104 (bipolar group) cases, respectively. Operative outcomes and thermal damage to the resected specimens were compared between these groups using propensity score matching according to background factors. Multivariate logistic regression analysis was performed to identify predictive factors for postoperative complications.Results: After propensity score matching, 73 patients per group were enrolled. The monopolar group had significantly lower total operative time (239 vs. 275 min; P=0.013) and intraoperative blood loss (487 vs. 790 mL; P<0.001). However, the incidence rates of ascites (27.4% vs. 8.2%; P=0.002) and grade ≥3 intra-abdominal infection (12.3% vs. 2.7%; P=0.028) were significantly higher in the monopolar group. Thermal damage to the resected specimens was significantly longer in the monopolar group (4.6 vs. 1.2 mm; P<0.001). Use of monopolar hemostatic device was an independent risk factor for ascites (odds ratio, 5.626, 95% confidence interval 1.881–16.827; P=0.002) and severe intra-abdominal infection (odds ratio, 5.905, 95% confidence interval 1.096–31.825; P=0.039).Conclusions: Although monopolar devices have an excellent hemostatic ability, they might damage the remnant liver. The use of monopolar devices can be one of the factors that increase the frequency of complications.


2021 ◽  
Vol 11 ◽  
Author(s):  
Wei Xu ◽  
Lingquan Wang ◽  
Chao Yan ◽  
Changyu He ◽  
Sheng Lu ◽  
...  

BackgroundFor locally advanced gastric cancer (LAGC) with serosal invasion (cT4NxM0), adjuvant chemotherapy (AC) after D2 gastrectomy is the standard therapy in Asia. However, perioperative chemotherapy (PCT) combined with D2 gastrectomy is mostly suggested in Europe and America. As a part of PCT, the value of neoadjuvant chemotherapy (NAC) is unclear. We investigated whether NAC could further improve survival and other outcomes for these patients.MethodsPatients with cT4NxM0 gastric cancer who underwent D2 gastrectomy were analyzed. The patients were divided into two groups based on whether they received NAC: the neoadjuvant chemotherapy (NAC) and direct surgery (S) groups. After propensity score matching (1:1 ratio), survival and perioperative outcomes were analyzed between the two groups.ResultsA total of 902 patients met all the eligibility criteria and were enrolled. After propensity score matching, 221 matched pairs of patients were identified. The median overall survival (OS) and disease-free survival (DFS) of all patients were 75.10 and 43.67 months, respectively. The median OS of patients in the NAC and S groups were undefined and 29.80 months, respectively (P&lt;0.0001). The median DFS of patients in the NAC and S groups were undefined and 22.60 months (P&lt;0.0001). There were no significant differences in the radical degrees of operation between the two groups (P=0.07). However, there were significant differences in postoperative hospital stay (P&lt;0.001) and complications (P=0.037) between the two groups.ConclusionThis study suggested NAC can further improve prognosis and prevent recurrence in LAGC (cT4NxM0) patients. NAC is feasible and safe for LAGC (cT4NxM0) patients, and does not increase the risk of perioperative surgery.


2010 ◽  
Vol 24 (1) ◽  
pp. 5-22 ◽  
Author(s):  
Jürgen Baumert ◽  
Michael Becker ◽  
Marko Neumann ◽  
Roumiana Nikolova

Der vorliegende Beitrag geht der Frage nach, ob Schülerinnen und Schüler, die nach der vierten Klasse in Berlin in ein grundständiges Gymnasium wechseln, in Abhängigkeit vom Profil des besuchten Gymnasiums im Vergleich zu Grundschülern mit vergleichbaren Lernvoraussetzungen unterschiedliche Lernzuwächse im Leseverständnis, in Mathematik und Englisch erreichen. Auf der Datengrundlage der ELEMENT-Studie wurde die Leistungsentwicklung von Schülerinnen und Schülern an grundständigen Gymnasien (N = 1758) und Grundschulen (N = 3169) während der 5. und 6. Jahrgangsstufe mithilfe von Propensity Score Matching-Analysen (PSM) modelliert. Nach Kontrolle von leistungsrelevanten Unterschieden zwischen den Schülergruppen am Ende der 4. Jahrgangsstufe zeigten sich für das Leseverständnis am Ende der 6. Klasse keine statistisch signifikanten Unterschiede. Für die Mathematikleistung ließen sich Unterschiede lediglich zugunsten eines grundständigen Gymnasiums, das zum Untersuchungszeitpunkt noch kein spezifisches Profil entwickelt hatte, nachweisen. In der Domäne Englisch, in der die curricularen Unterschiede zwischen den Schulzweigen stärker akzentuiert sind, wurden positive Ergebnisse im Vergleich zu den Grundschulen für die so genannten Schnellläuferzüge, die englisch-bilingualen Klassen und das grundständige Gymnasium ohne spezifisches Profil ermittelt. Die Lernstände am Ende der 6. Klasse in den altsprachlichen Gymnasien fielen dagegen im Vergleich zu den Grundschulen geringer aus. Die Befunde widersprechen der Annahme, dass mit dem frühen Übergang auf ein grundständiges Gymnasium automatisch eine besondere Förderung der Lesefähigkeit und des mathematischen Verständnisses besonders leistungsfähiger Schülerinnen und Schüler erreicht werde. Die Ergebnisse zu den Englischleistungen weisen hingegen darauf hin, dass Unterschiede in der Leistungsentwicklung auftreten können, sofern die Aufteilung auf Schulen mit unterschiedlichen Bildungsprogrammen mit curricularen Unterschieden im Unterricht einhergeht. Methodische und inhaltliche Implikationen der Befunde und Grenzen ihrer Generalisierbarkeit werden diskutiert.


2008 ◽  
Vol 24 (3) ◽  
pp. 165-173 ◽  
Author(s):  
Niko Kohls ◽  
Harald Walach

Validation studies of standard scales in the particular sample that one is studying are essential for accurate conclusions. We investigated the differences in answering patterns of the Brief-Symptom-Inventory (BSI), Transpersonal Trust Scale (TPV), Sense of Coherence Questionnaire (SOC), and a Social Support Scale (F-SoZu) for a matched sample of spiritually practicing (SP) and nonpracticing (NSP) individuals at two measurement points (t1, t2). Applying a sample matching procedure based on propensity scores, we selected two sociodemographically balanced subsamples of N = 120 out of a total sample of N = 431. Employing repeated measures ANOVAs, we found an intersample difference in means only for TPV and an intrasample difference for F-SoZu. Additionally, a group × time interaction effect was found for TPV. While Cronbach’s α was acceptable and comparable for both samples, a significantly lower test-rest-reliability for the BSI was found in the SP sample (rSP = .62; rNSP = .78). Thus, when researching the effects of spiritual practice, one should not only look at differences in means but also consider time stability. We recommend propensity score matching as an alternative for randomization in variables that defy experimental manipulation such as spirituality.


2012 ◽  
Author(s):  
Xin Liu ◽  
Xiaobin Zhou ◽  
Jianjun Zhu ◽  
Jing-Jen Wang

2019 ◽  
Vol 29 (05) ◽  
pp. 267-274 ◽  
Author(s):  
Franziska Maria Kessemeier ◽  
Markus Bassler ◽  
Franz Petermann ◽  
Axel Kobelt-Pönicke

Zusammenfassung Ziel der Studie Die therapeutische Allianz ist ein wichtiger Wirkfaktor in der psychotherapeutischen Behandlung. Der Zusammenhang von Rehabilitationszufriedenheit und therapeutischer Allianz ist gut belegt. Arbeiten zum Einfluss des Migrationshintergrundes stehen aus. Untersucht wird, ob der Migrationsstatus Einfluss auf die therapeutische Allianz und die Rehabilitationszufriedenheit von PatientInnen der psychosomatischen Rehabilitation hat. Methodik Zunächst werden PatientInnen mit und ohne Migrationshintergrund hinsichtlich soziodemografischer Variablen und der Symptomschwere verglichen. Die gefundenen Unterschiede werden in einem Propensity Score Matching berücksichtigt. Die Patientengruppen werden vor und nach dem Matching mittels Varianzanalyse auf Unterschiede hinsichtlich ihrer Reha-Zufriedenheit und therapeutischen Allianz analysiert. Ergebnisse PatientInnen mit Migrationshintergrund waren häufiger weiblich, hatten ein niedrigeres Bildungsniveau und berichteten eine stärkere Symptomschwere. PatientInnen mit Migrationshintergrund bewerteten sowohl die Rehabilitationszufriedenheit als auch die therapeutische Allianz negativer. Die gefundenen Effekte waren jedoch sehr klein und konnten nach dem Matching nicht repliziert werden. Schlussfolgerungen Die negativere Bewertung der Rehabilitationszufriedenheit und der therapeutischen Allianz durch PatientInnen mit Migrationshintergrund ist auf ihre problematischere soziodemografische und psychosomatische Ausgangslage zurückzuführen. Werden diese Merkmale konstant gehalten, werden keine Unterschiede zwischen den Patientengruppen gefunden. Der hohe Zusammenhang von therapeutischer Allianz und Rehabilitationszufriedenheit unterstreicht die Bedeutung der therapeutischen Allianz für eine gelingende psychosomatische Rehabilitation.


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