scholarly journals A Mixed Methods Design to Detect Adolescent and Young Adults' Impulsiveness on Decision-Making and Motor Performance

2019 ◽  
Vol 10 ◽  
Author(s):  
Queralt Prat ◽  
Juan Andueza ◽  
Berta Echávarri ◽  
Oleguer Camerino ◽  
Tiago Fernandes ◽  
...  
2019 ◽  
Author(s):  
Xing Huang

This study intends to find out the design features of health information visualization that can positively influence young adults’ perception of self-efficacy about weight control. An exploratory mixed methods design has been used by firstly collecting qualitative data in order to develop an information visualization intervention, which then followed with a quantitative phase to assess the design features. Three design features were generated - (1). Visualizing the comparison of intake and consumed calories; (2). Showing both the short-term and long-term predictions of weight; (3). Showing an ideal path of weight control.


2019 ◽  
Vol 64 (2) ◽  
pp. S24
Author(s):  
Marina Catallozzi ◽  
Alexandra E. Dereix ◽  
Stephanie A. Grilo ◽  
Jonathan D. Klein ◽  
Hanying Yan ◽  
...  

2019 ◽  
pp. 088626051987603
Author(s):  
G. W. K. Ho ◽  
A. C. Y. Chan ◽  
M. Shevlin ◽  
T. Karatzias ◽  
P. S. Chan ◽  
...  

Resilience is a key health protective factor for those with adverse childhood experiences (ACEs), but little research has explored how it manifests in early adulthood or across cultures. The purpose of this study was to generate a fuller understanding of resilience and its contribution to the relationships between mental health problems and ACEs among Chinese young adults in Hong Kong. Using a sequential explanatory mixed-methods design, 433 Chinese young adults aged 18 to 24 years were surveyed online to examine the relationships between ACEs, resilience, and mental health problems (depression, anxiety, maladjustment, and posttraumatic stress symptoms). Among them, 34 participants with ACEs were purposively selected and interviewed to explore cultural factors that influenced their resilience. Quantitative data were analyzed using multiple hierarchical regression analyses; qualitative data were analyzed using a qualitative descriptive approach. Higher cumulative ACE exposure was associated with higher severity of adjustment disorder and odds for screening positive for posttraumatic stress disorders, but not for symptoms of depression or anxiety. Resilience significantly contributed to explaining variances across all mental health outcomes over and beyond ACEs and in a protective fashion. Four themes emerged from qualitative interviews: (a) Privacy, emotional restraint, and “saving face”; (b) Conforming to preserve harmony; (c) A will to excel; and (d) Viewing adversity as a matter of luck. These findings suggest Chinese young adults’ resilience was influenced by cultural norms of restraint, conformity, competition, and superstition. The present study provides a model for future studies using a mixed-methods design to deeply examine resilience among younger people exposed to early adversities within sociocultural, historical, or geographical contexts.


2020 ◽  
Vol 70 (696) ◽  
pp. e497-e504
Author(s):  
Catrin P Penn-Jones ◽  
Chris Papadopoulos ◽  
Gurch Randhawa ◽  
Zeeshan Asghar

BackgroundOrgan donor registration helps guide decision making for families. UK general practice provides the facility to register on the NHS Organ Donor Register, but only to new patients. An intervention was developed to present a registration opportunity to existing patients in this setting.AimTo assess the feasibility and acceptability of an organ donation intervention implemented in UK general practice.Design and settingThe intervention ran in a large practice in Luton in the UK, for 3 months in 2018. A single practice feasibility study was conducted using an embedded experimental mixed methods design.MethodStaff were trained to ask patients in consultations if they wished to join the register, and leaflets and posters were displayed in the waiting room. Data on feasibility and acceptability were captured using SystmONE questionnaires, surveys, and focus groups.ResultsOver 3 months, in 12.4% of face-to-face consultations, patients were asked if they would like to join the register (812 of 6569), and 244 (30.0%) of these patients joined the register. Common reasons staff did not ask patients were due to telephone consultations, lack of time, and it not being appropriate. Nurses and healthcare assistants performed prompted choice more than doctors (23.4%, 17.1%, and 1.6% respectively). Certain clinic types, such as phlebotomy or routine clinics, facilitated asking compared to those where patients presented with unknown or more serious issues.ConclusionThe intervention was found to be feasible and acceptable by some staff and patients. Feasibility criteria were met; therefore, the intervention can progress to further testing.


BMC Cancer ◽  
2018 ◽  
Vol 18 (1) ◽  
Author(s):  
Jennifer A.H. Bell ◽  
Victoria Forcina ◽  
Laura Mitchell ◽  
Seline Tam ◽  
Kate Wang ◽  
...  

Pflege ◽  
2015 ◽  
Vol 28 (2) ◽  
pp. 93-107 ◽  
Author(s):  
Michael Kleinknecht-Dolf ◽  
Elisabeth Spichiger ◽  
Irena Anna Frei ◽  
Marianne Müller ◽  
Jacqueline S. Martin ◽  
...  

Hintergrund: Mit der Einführung der DRG-basierten Finanzierung erhalten Spitäler einen kleineren finanziellen Spielraum, was Prozessoptimierungen notwendig macht. Internationale Erfahrungen zeigen, dass solche Restrukturierungen Einfluss auf für die Pflege notwendige Kontextfaktoren haben können. Dadurch können auch Pflegequalität und Patientensicherheit beeinträchtigt werden. Ziel: Ziel der «DRG Begleitforschung Pflege» ist, ein Monitoringmodell samt dazugehörenden Instrumenten zur kontinuierlichen Überwachung des Einflusses der DRG-Finanzierung auf zentrale Pflegekontextfaktoren zu entwickeln. Methode: Die vorliegenden deskriptiven quantitativen Resultate wurden im Rahmen der in einem Mixed-Methods-Design durchgeführten Untersuchung mittels einer Online-Befragung erhoben, an der sich Pflegefachpersonen aus fünf Spitälern beteiligten. Ergebnisse: Die Resultate zeigen, dass die untersuchten Pflegekontextfaktoren «Komplexität der Pflege», «Arbeitsumgebungsqualität», «Führungsverhalten», «Moralischer Stress» und «Zufriedenheit mit der Arbeitsstelle» in allen Fachbereichen hinsichtlich der Arbeitsumgebung und Leistungserbringung der Pflege relevant sind. Es lassen sich Muster erkennen, die im Einklang mit der Literatur stehen, und die Hinweise auf die im Modell angenommenen Beziehungen zwischen diesen Kontextfaktoren geben. Schlussfolgerungen: Die Studie hat einerseits für die beteiligten Betriebe nützliche Daten geliefert, auf deren Basis sie Maßnahmen zur Sicherung der Qualität und Entwicklung der Pflege diskutieren können, andererseits konnten wichtige Informationen zur Weiterentwicklung des Modells und zu den eingesetzten Instrumenten gesammelt werden.


Pflege ◽  
2017 ◽  
Vol 30 (2) ◽  
pp. 53-63 ◽  
Author(s):  
Marianne Schärli ◽  
Rita Müller ◽  
Jacqueline S. Martin ◽  
Elisabeth Spichiger ◽  
Rebecca Spirig

Zusammenfassung. Hintergrund: Im klinischen Alltag stellt die interprofessionelle Zusammenarbeit zwischen Pflegefachpersonen und Ärzt(inn)en immer wieder eine Herausforderung dar. Quantitative oder qualitative Studien haben das Ziel, Erkenntnisse zu einer verbesserten Zusammenarbeit aufzuzeigen. Diese Erkenntnisse sind jedoch aus methodischen Gründen oft begrenzt. Ziel: Mittels Triangulation quantitativer und qualitativer Daten beschreibt diese Studie die interprofessionelle Zusammenarbeit aus Sicht der Pflegefachpersonen. Methode: Die Datenerhebung erfolgte in einem Mixed Methods-Design im Rahmen der interprofessionellen Sinergia DRG-Begleitforschung. Zunächst erfolgte eine separate Analyse der quantitativen und qualitativen Daten. Durch die Triangulation entstand in vier Schritten eine „Meta-Matrix“. Ergebnisse: Die „Meta-Matrix“ bildet alle relevanten quantitativen und qualitativen Ergebnisse sowie ihre Zusammenhänge modellähnlich auf einer Seite ab. Die Relevanz, die Einflussfaktoren sowie die Folgen der interprofessionellen Zusammenarbeit für Mitarbeitende, Patient(inn)en, Angehörige und Systeme werden deutlich. Schlussfolgerung: Die interprofessionelle Zusammenarbeit aus Sicht der Pflegefachpersonen in fünf Spitälern wird erstmals umfassend in einer „Meta-Matrix“ aufgezeigt. Die Folgen ungenügender Zusammenarbeit zwischen Pflegefachpersonen und Ärzt(inn)en sind beträchtlich, weshalb in interprofessionelle Konzepte investiert werden muss. Aus der „Meta-Matrix“ ist ersichtlich, welche Faktoren für die interprofessionelle Zusammenarbeit hinderlich bzw. förderlich sind.


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